reklamační podmínky
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád (RŘ) stanovuje obecné podmínky a postup při vyřizování reklamačních nároků uplatněných kupujícím na dodané zboží prodávajícím v režimu prodeje dle obchodního zákona.
1. Reklamace vadného zboží
1.1. Prodávající příjme k reklamaci pouze zboží v záruční lhůtě a v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem zboží.
1.2. Prodávající přijme k reklamaci pouze zboží zakoupené přímo od prodávajícího kupujícím.
1.3. Kupující může uplatňovat reklamaci přes prodejce avšak v případě, že existují autorizované servisní střediska výrobců v ČR, je vhodné reklamace uplatňovat z důvodu zrychlení odstranění vady přímo v těchto autorizovaných střediscích. V některých případech je nutné zboží reklamovat výhradně v autorizovaném servisním středisku výrobce. Kupující je na takovou skutečnost při prodeji upozorněn. Obvykle je tato skutečnost uvedena přímo v přiložených reklamačních podmínkách zboží.
1.4. Zboží zaslané k reklamaci musí splňovat tyto podmínky:
- nesmí vykazovat známky mechanického poškození
- musí být zasláno v obalu obvykle užívaném k balení daného typu zboží (z důvodu ochrany při přepravě)
- na zboží jsou přípustné pouze originální nálepky výrobce
- pevné disky musí mít neporušenou protiprachovou izolační páskou a sériové číslo, popřípadě přiložené vyhodnocení z testovacího programu
procesory nesmí mít ohnuté nožičky, mechanicky poškozené jádro a nesmí být spálené, boxované musí být kompletní vč. chladiče
základní desky Asus a grafické karty všech značek musí být zasílány bez příslušenství
Při nesplnění některých z výše uvedených podmínek nebude zboží přijato k reklamaci a bude vráceno zpět kupujícímu na jeho náklady.
1.5. Kupující doručí prodávajícímu vadné zboží na vlastní náklady včetně příslušenství, pokud není při prodeji stanoveno jinak. Ke každému kusu vadného zboží musí být přiložen Průvodní list vadného zboží s podrobným popisem závady, popř. výpis testovacího programu. Uvnitř každého kartonu musí být seznam obsaženého zboží (balící list). Na každém přepravním obalu (kartónu, balíku) musí být nalepena průvodní nálepka, která obsahuje následující údaje:
výrazné označení 'REKLAMACE'
obchodní jméno a adresu kupujícího
adresu reklamačního oddělení prodávajícího.
Současná adresa reklamačního oddělení je sídlo prodejce.
2. Odstranění vad zboží v rámci záruky
2.1. V případě, že kupující reklamuje vady zboží, na které se vztahuje záruka, provede prodávající odstranění vady formou opravy, případně výměny vadného dílu nebo zařízení za bezvadné, a to ve lhůtě do 30 dnů od doručení vadného zboží. Prodávající si vyhrazuje právo tuto lhůtu přiměřeně upravit. Prodávající je oprávněn dodat výměnou za vadné zboží jiné zboží, plně funkčně kompatibilní, ale minimálně stejných nebo lepších technických parametrů. V případě, že oprava vadného zboží nebo jeho výměna není možná, je prodávající oprávněn ke zrušení smlouvy vystavením kupujícímu dobropisu ve výši aktuální ceny zboží v den přijetí reklamace. Touto aktuální cenou se rozumí cena shodného zboží v den přijetí reklamace či cena zboží srovnatelných technických parametrů, jako zboží reklamovaného. Volba ohledně způsobu vyřízení reklamace dle tohoto odstavce náleží prodávajícímu.
2.2. Uznáním reklamace zboží typu zařízení pro ukládání dat (pevný disk a ostatní zázn. media) nevzniká kupujícímu nárok na náhradu škody vzniklou ztrátou dat způsobenou vadou zařízení.
2.3. Pokud prodávající zjistí (testováním), že reklamovaný výrobek není vadný nebo nesplňuje kriteria výrobce pro záruční reklamaci, považuje se reklamace za neoprávněnou a reklamovaný výrobek bude kupujícímu vrácen. Prodávající si ve vztahu ke kupujícímu vyhrazuje právo požadovat úhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti s neoprávněnou reklamací.
3. Osobní převzetí zboží
3.1. Kupující je povinen zkontrolovat stav dodávky při osobním převzetí na skladě prodávajícího, a to kontrolou věcného obsahu dodávky s výdejkou vč. sériových čísel a také kontrolu vzhledu zboží. V případě rozdílu mezi výdejkou a předaným zbožím nebo v případě poškození zboží, je příjemce povinen dodávku ihned reklamovat a celou ji odmítnout. Dodatečná reklamace na chyby v dodávce a poškození zboží není možná.
4. Poškození nebo ztráta zboží při přepravě
4.1. Příjemce zboží je povinen zkontrolovat zásilku podle přepravního (dodacího) listu, správnost uvedených údajů o množství, dále neporušenost originálního obalu nebo originální polepovací pásky odesílatele, znatelné poškození obalu zásilky, poznatelné částečné ztrátě to vše před podpisem o převzetí. V případě výskytu těchto závad je příjemce povinen uvést nesrovnalosti na přepravní list dopravce nebo ihned sepsat Zápis o škodě. Další manipulace s poškozenou zásilkou musí být provedena v souladu s pokyny zasílatele.
4.2. Není-li poškození nebo částečná ztráta zásilky zjevná při jejím předání, je příjemce zásilky povinen oznámit odesílateli a dopravci vznik škody bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne doručení zásilky. Následující pracovní den po oznámení vzniku škody sepíše zástupce dopravce s příjemcem Zápis o škodě. Po obdržení zápisu je příjemce povinen uplatňovat reklamaci u odesilatele.
4.3. Každý jednotlivý balík je během přepravy pojištěn do výše max. 30.000,- Kč
5. Nekompletní zboží
5.1. V případě zjištění nesouladu s balíkovou soupiskou nebo dodacím listem a věcným obsahem zásilky je příjemce povinen uplatňovat reklamaci u odesilatele a to v termínu do 3 pracovních dnů od doručení zásilky.
6. Vrácení zboží
6.1. V případě zájmu o vrácení zakoupeného nového funkčního zboží je kupující povinen kontaktovat obchodníka, který rozhoduje o přidělení (zamítnutí) CR čísla nutného k vrácení zboží.
6.2. V případě, že kupující vrátí zboží bez přiděleného CR čísla, prodávající zásilku odmítne a bude vrácena na náklady kupujícího.
6.3. V případě přidělení CR čísla kupující vrátí zboží za těchto podmínek:
- zboží musí být samostatně balené (nikoli např. v jednom balíku s vadným zbožím)
- na každém jednotlivém kartónu musí být nalepena průvodní nálepka, která obsahuje
následující údaje :
- číslo CR (včetně počátečních písmen CR)
- obchodní název a adresu příjemce
- obchodní název a adresu odesílatele
Veškeré zboží, je nutné vrátit na adresu sídla prodejce.
Reklamační řád PC vyrobených prodejcem pod prodejní značkou KASO
1. Odstranění vad zboží v rámci záruky
1.1. V případě reklamace PC jednotky, je záruka uznávána na jednotlivé komponenty sestavy a nikoli celek.
1.2. Záruka se vztahuje pouze na hardwarové vady jednotlivých komponent.
1.3. Jakékoli vady způsobené použitým softwarem nebo nevhodnými ovladači nejsou uznány jako reklamace.
1.4. Reklamace jsou řešeny formou výměny vadných komponent, případně zavedení dle počátečního stavu software při prodeji.
1.5. Prodejce neručí za žádné škody vzniklé jakoukoli ztrátou dat z datových uložišť a datových nosičů.
1.6. Prodávající řeší opravy a náhrady jednotlivých dílů PC jednotky na základě reklamace uplatněné kupujícím za podmínek uvedených v tomto RŘ.
1.7. Kupující může požadovat výměnu celé základní jednotky (PC) pouze v případě, že se jedná o neodstranitelnou konstrukční vadu, tj. opravu nelze úspěšně uskutečnit náhradou vadných komponent za obdobné dle tohoto ŘP (především odstavce 2.1.).
Veškeré další úkony spojené s reklamací, nebo pozáruční servis je řešen individuálně na základě platného ceníku služeb.
Adresa sídla prodejce: KASO, Jinonická 37/11, 15000 Praha 5 – Košíře